Baro Başkanımızın Mit Yasası Hakkındaki Basın Açıklaması

BASIN AÇIKLAMASI

 

SAYIN  CUMHURBAŞKANI MİT YASASINDAKİ KİŞİYE ÖZEL DÜZENLEMEYİ VETO ETMELİYDİ.

 

Anayasa’nın 104.md.sine göre,  Devletin başı sıfatıyla   Türkiye Cumhuriyeti’ni    ve   ulusal birliğimizi temsil eden Sayın Cumhurbaşkanı ;  Anayasa’nın uygulanmasını , Devlet organlarının düzenli ve uyumlu çalışmasını  gözetmek zorundadır.

 

Bu görevin kapsamında tanınan yasaları veto etme  yetkisini  (bir kez daha görüşülmek  üzere Meclise iade etme )  Sayın Cumhurbaşkanı bugüne kadar bir kez  ( şike yasası  olarak bilinen yasada) kullanmış olup,  veto gerekçelerinden  en önemlisi ,   Anayasa Mahkemesinin bu husustaki kararlarına atıf yapılarak , yasanın     “…kişiye özel ….”    niteliğine vurgu yapılması  ve bu durumun  “…kamu vicdanında yarattığı rahatsızlık….”   idi.

 

Şike Yasasındaki düzenlemenin  her ne kadar kişiye özel   bir niteliği olmasa da  , bu şekilde algılanmasının  kamuoyu vicdanında yaratacağı rahatsızlığı  ifade ederek  bu konuda yani “….kişiye özel yasa çıkarılmaması…….”  konusundaki  hassasiyetine dile getiren Sayın Cumhurbaşkanı  maalesef MİT  Yasasındaki “…kişiye özel düzenleme …” olmadığını hiç kimsenin söyleyemeyeceği  ve kamuoyu vicdanı rahatsız eden  değişikliği  jet hızıyla   onaylamıştır. Kamuoyu vicdanı , halkın sesidir, halkın,  Cumhur’un temsilcisi ve sesi olan  Sayın Cumhurbaşkanı’nın Anayasa’nın  2. maddesindeki  “..Hukuk Devleti…”  ve 10.maddesindeki   “….kanun önünde eşitlik…”   ilkelerine açıkça aykırı olan  bu yasayı veto etmemesi kamuoyu vicdanındaki rahatsızlığı daha da arttırmıştır.

 

Genelkurmay Eski Başkanı İlker BAŞBUĞ’un tutuklandığı gün “Hukuk önünde herkes eşittir .”    diyerek Anayasa’nın 10.maddesindeki “….kanun önünde eşitliğe…” vurgu yapan  ;   şike yasasını “… kişiye özel yasa çıkarılamayacağı…” gerekçesiyle iade eden Sayın Cumhurbaşkanı’nın  “…kişiye özel olmadığını…” hiç kimsenin tartışamayacağı MİT yasasını jet hızıyla onaylaması kendi görüş ve uygulamaları açısından bir çelişkidir. Sayın Cumhurbaşkanı Anayasa’nın 104. maddesindeki   çok önemli görevlerinin gereği  olarak bu çelişkiye izin vermemeliydi.   

 

Bir başka problem de böylesine önemli bir yasayı haklı olarak eleştiren muhalefetin toplam milletvekili sayısı  216 olmasına rağmen oylamada   63  milletvekilinin  tasarı ile ilgili hayır oyu kullanmasıdır.

 

Anayasa’nın  Hukuk Devleti  ve Kanun önünde  eşitlik  ilkelerine açıkça aykırı olan  bu yasanın Anayasa Mahkemesi’ne götürülmesi durumunda Anayasa Mahkemesi’nin daha önceki uygulamalarını  da gözeterek yasayı iptal  etme   olasılığı yüksektir.

 

Diğer taraftan  Sayın Başbakan’ın  onaylanan yasa ile ilgili muhtemel bir soruşturma izni vermemesi İdari İşlem niteliğinde olup  (eğer bir başka sürpriz düzenleme daha getirilmezse ) ilgili Savcı tarafından Danıştay’da dava konusu edilebilir,  yani soruşturma izni verilmemesi Danıştay tarafından iptal edilebilir. Bu  durumda   soruşturmaya başlanabilecektir.

 

Elbette tüm bunlara gerek yoktu, yapılması gereken  Özel Yetkili Mahkemelerin tamamen yürürlükten kaldırılması idi . Bu durumda zaten ilgili kişiler hakkında  MİT Yasası   nedeniyle izin almak  gerekecekti.  En önemli kazanım ise  Özel  Yetkili  Mahkemelerin  yaklaşık 7 yıldır yaşattığı hukuka aykırılıkların  bitecek olmasıydı. İktidar  bu hususta tüm toplumun beklentisini  göz ardı etmiş ve  tarihi bir fırsatı kaçırmıştır. 

 

Kamuoyuna saygı ile duyurulur.            

 

                                                                                                                    Av.Rıza ÖZTEKİN

                                                                                                        ESKİŞEHİR BARO BAŞKANI

                                                                                  

Web Tasarım | Eskişehir Web Tasarım